Hopp til hovedinnhold

3 grunner til at sommeren er en undervurdert tid for nyboligsalg

Nå går det mot sommerferie og en velfortjent pause for mange. Men gjelder det også for nyboligmarkedet? 🏖️

Dame sitter i hengekøye med laptop på fanget, på laptopen er annonseringsverktøyet i Kvass avbildet

Juli er ikke bare en måned hvor pulsen senkes – det er også en av årets mest undervurderte perioder for markedsføring og salg av nybolig. Spesielt tre faktorer gjør at sommeren har et ufortjent dårlig rykte når det kommer til boligsalg:

🏘️🔻 Juli er en av månedene hvor det legges ut færrest boliger for salg, så det er lav innførsel av nye, konkurrerende prosjekter.

💵🔻 Bedrifter og merkevarer bruker mindre penger på annonsering i fellesferien. Konkurransen om oppmerksomhet blir dermed lavere, og du får mer igjen for pengene dine.

🤳💭 Bruken av sosiale medier opprettholdes gjennom året, selv om vi er på ferie. Sommerferien er også en periode hvor mange får tid til å reflektere, og kanskje planlegge neste fase i livet.

I påfølgende måned, august, skal derimot alle ha en pangstart etter ferien. August er derfor blant årets travleste måneder både i bolig- og annonseringsmarkedet, med svært stor tilførsel av nye boliger og blant årets høyeste priser i annonsekanalene.

Et skjermbilde av annonseringsverktøyet i Kvass

Hvis du vil være i forkant av konkurrentene dine, kan det altså være lurt å sikre synlighet gjennom sommeren. Her kommer annonseringsverktøyet i Kvass inn.

En illustrasjon av prosessen du går gjennom når du bruker annonseringsverktøyet i Kvass

I Kvass kan du enkelt og kostnadseffektivt annonsere på Facebook og Instagram. Vi henter det vi trenger av informasjon fra prosjektsiden din, og hjelper deg lage flotte og effektive annonser på sekunder. Budsjettet setter du helt selv, og du kan når som helst starte, pause og avslutte annonsering – også i sommerferien 🌞

Vil du vite mer om annonsering i Kvass? Legg igjen kontaktinfo, så hører du fra oss.

Du vil få svar i løpet av 2 virkedager.