Juli er ikke bare en måned hvor pulsen senkes – det er også en av årets mest undervurderte perioder for markedsføring og salg av nybolig. Spesielt tre faktorer gjør at sommeren har et ufortjent dårlig rykte når det kommer til boligsalg:
🏘️🔻 Juli er en av månedene hvor det legges ut færrest boliger for salg, så det er lav innførsel av nye, konkurrerende prosjekter.
💵🔻 Bedrifter og merkevarer bruker mindre penger på annonsering i fellesferien. Konkurransen om oppmerksomhet blir dermed lavere, og du får mer igjen for pengene dine.
🤳💭 Bruken av sosiale medier opprettholdes gjennom året, selv om vi er på ferie. Sommerferien er også en periode hvor mange får tid til å reflektere, og kanskje planlegge neste fase i livet.
I påfølgende måned, august, skal derimot alle ha en pangstart etter ferien. August er derfor blant årets travleste måneder både i bolig- og annonseringsmarkedet, med svært stor tilførsel av nye boliger og blant årets høyeste priser i annonsekanalene.